پاورپوینت اصول بازار شناسی، بازاریابی و مديريت بازار

اصول بازار شناسی
فایل کامل پاورپوینت اصول بازار شناسی، بازاریابی و مديريت بازار به همراه لینک دانلود

دانلود فایل

سيستم هاي چندگانه يک سيستم بازاريابي عبارت اند از:1- سيستم اطلاعات بازاريابي2- سيستم برنامه ريزي بازاريابي3- سيستم سازماني بازاريابي4- سيستم کنترل بازاريابي بازاريابي و مديريت بازار يکي از شاخه هاي مهم دانش مديريت است که وظيفه اصلي آن شناخت نيازها و خواسته هاي انساني و رفع آنها از طريق فرايند مبادله منابع مي‏باشد.نياز کمبودي است که توسط فرد احساس مي شود يا به عبارت ديگر نياز عبارت است از حالت محروميت احساس شده در فرد که اين محروميت آرامش و تعادل آدمي را بر هم زده و در او انگيزه اي براي ارضاي آن پديد مي آورد.بعضي از اين نيازها ذاتي و بعضي از آنها هم اکتسابي مي باشند که بايد ارضاء شوند.هنگامي که مردم براي ارضاي نيازهاي خود در مورد خريد و فروش کالا تصميمي را اتخاذ مي کنند عمل مبادله صورت مي گيرد.همه مسائل سازمان‌ها در سيستمي به هم تنيده و در فرايند کنش متقابل با يکديگر نمومي يابند و هيچ مسأله‌اي در سازمان‌ها جداي از ساير مسائل رخ نمي‌دهد.•شرکت ها بتوانند شرايط پيرامون خود را بشناسند•تحيلي مشخص از شرايط پيراموني به عمل آورند•در صورت وجود مسئله‌اي در آن، راه‌هاي حل مناسب را پيدا کنند و به کار برند.تعريف مشتري مشتري چيست و كيست و چرا وجودش تا اين حد براي سازمانهاي فروشنده بسيار مهم و حياتي است؟ درفرهنگ بازار، مشترى فردى است که توانايى و استعداد خريد کالا و يا خدمتى را داشته باشد، که اين توانايى و استعداد به صورت توأم در فرد بروز کرده و انتخاب و عمل خريد انجام مى پذيردهر سازماني كه وظيفه خطير فروش كالا يا خدمات را بر عهده مي گيرد وارد جاده اي مي شود كه در اين جاده مسايل گوناگوني در مسيرش قرار مي گيرند كه ناچار است به هر طريق ممكن از پس آنها برآيد تا به مقصود خود يعني دستيابي به مشتريان نايل آيدامروزه شركت‌ها دريافته‌اند كه نگهداري يك مشتري قديمي بسيار كم هزينه‌تر از پيدا كردن يك مشتري جديد است. بررسي‌هاي آماري و تجربيات زيادي در اين زمينه وجود دارد كه اين نظر را تأييد مي‌كند.براساس اصل پاريتو، چيزي در حدود 20% از مشتريان يك شركت، تأمين كنندة تقريباً 80% سود شركت هستند.براساس نتايج حاصل از بررسيها در بخش فروش شركتها و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي مختلف، مشخص شده است كه براي فروش كالايي به يك مشتري جديد چيزي در حدود 4 تا 8 بار مراجعة حضوري به فرد مورد نياز است اين در حالي است كه 2 يا 3 بار مراجعة حضوري به يك مشتري قديمي براي فروختن جنسي جديد به او كافي است.*هدف از بازاریابی تلفنی گرفتن وقت از مخاطب برای ملاقات حضوری است، لذا از ارائه اطلاعات زیاد خودداری كنید*در هنگام صحبت با تلفن چای نخورید، سیگار نكشید، روزنامه نخوانید و…*برای وقت مشتری ارزش قائل شوید*روی بعضی از مواضع پافشاری نكنید*تصویر درستی از خود ارائه دهید*با سرعت مناسب صحبت كنید*سوالهای غیرمرتبط و یا حتی خصوصی مطرح نكنید*خانمها از اصطلاحات مردانه و آقایان از اصطلاحات زنانه نباید استفاده كنند*سعی كنید سوالها و اعتراضات مشتریان را پیش بینی كنید*مدیریت ارائه اطلاعات داشته باشید، لازم نیست به همه سوالها پاسخ دهید*صدایتان را ضبط كنید و به آن گوش دهیدسيستم هاي چندگانه يک سيستم بازاريابي عبارت اند از:1- سيستم اطلاعات بازاريابي2- سيستم برنامه ريزي بازاريابي3- سيستم سازماني بازاريابي4- سيستم کنترل بازاريابي

  • طرح توجیهی تولید محصولات پلاستیکی

    طرح توجیهی تولید محصولات پلاستیکی فایل کامل طرح توجیهی تولید محصولات پلاستیکی به همراه لینک دانلود دانلود فایل این طرح توجیهی در رابطه با تولید محصولات پلاستیکی می باشد که بر اساس آخرین تغییرات توسط کارشناسان متخصص با دقت نگارش و…

  • پلان معماري ساختمان مسكوني 3 طبقه

    پلان اتوكد فایل کامل پلان معماري ساختمان مسكوني 3 طبقه به همراه لینک دانلود دانلود فایل مشخصات این پلان:سه طبقه روی پیلوتطبقه اول یک واحدیطبقات سه طبقهابعاد: ۲۹٫۴*۱۲٫۵شامل: پلان پیلوت، پلان پارکینگ، محوطه سازی، پلان تیرریزی، سایت پلان، پلان زیرزمین،…

  • دانلود گزارش کارآموزی بيوشيمي

    کارآموزی بيوشيمي فایل کامل دانلود گزارش کارآموزی بيوشيمي به همراه لینک دانلود دانلود فایل در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :خون چیست؟ خون یک بافت گردش کننده مایع…

  • دانلود نقشه های فاز دو سوله 1197 متری

    دانلود نقشه های اجرایی سوله فایل کامل دانلود نقشه های فاز دو سوله 1197 متری به همراه لینک دانلود دانلود فایل دانلود نقشه های فاز 2 سوله با مساحت 1197متر مربعشامل فونداسیون , پلان ها ,پلان فونداسیون و پداستال ,جزئیات…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق راهبرد تصمیم گیری مجدد

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق راهبرد تصمیم گیری مجدد فایل کامل مبانی نظری وپیشینه تحقیق راهبرد تصمیم گیری مجدد به همراه لینک دانلود دانلود فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق راهبرد تصمیم گیری مجددمشخصات این متغیر:منابع: داردپژوهش های داخلی و خارجی: داردکاربرد…